mandag den 3. november 2008

29er er min hobby (sejlads)

link : http://www.youtube.com/watch?v=fDSYy5NlnjI&feature=related



min hobby er at sejle. jeg sejler 29er og syntes det er super fedt. det går hurtigt og det er ikke lige så let som man lige går og tror. en 29er har trapets som er en vejer du hænger i med dit trapets bælte for at holde båden flad i blæsevejr.

en 29er er en et'skrovet båd den har kun en højde i skrovet på ca 7 cm når det er højest og helt ned til 2 cm.

Designer: Julian Bethwaite, Australia

Total længde: 4.45 m

Vandlinielængde: 4.24 m

Vægt af skrog med beslag: 70 kg

Vægt fuldt tilrigget: 90 kg

Mastehøjde: 6.25 m Sejlareal, storsejl og fok: 12.5 m2

Sejlareal, asymmetrisk spiler: 15 m2

en super sjov båd men der er meget at gøre og den er ikke lige til at sejle.

det er en meget ustabil båd også og der meget lidt ror og svær.

jeg er tilmeldt mange klubber så som: Rungsted, Dragør, Fuersøen, Sundby.

det er en to personers båd.

det er en super fed fornemelse at være ude at sejle fordi at man har kontrol over noget ekstremt ukontrolabelt.

jeg sejler med Christina og Fredrik de to er nogen super sejler og jeg syntes det er smadder sjovt at sejle med dem

Ingen kommentarer: